Rich The Factor Best Albums

  • Wanna Join? New users you can now register lightning fast using your Facebook or Twitter accounts.
Feb 15, 2006
683
51
28
38
#1
I like dudes music but don't have any of his albums or mixtapes. He's got so much music I don't know where to start. Recommendations appreciated.
 
Apr 25, 2002
5,995
1,598
113
#10
maaaaaan....so many classics during that late 90's-early 2000's era. i forgot who it was on here but back in 2000 i sent someone in KC $60 and he sent me back Scritch The Scratcha, Pole Position, and Factorism...haha, the good ol days.

tough call on his best album, but to me its a toss up between Scritch and Factorism. his best song hands down will always be "Purchasing Heavy Yayo" though, no debate on that.
 

GHP

Sicc OG
Jul 21, 2002
16,280
852
113
44
#12
I was slapping the shit out of Bucks Over Fame for like a year straight. I hella like the collabo album he did with J Diggs too.
 

GHP

Sicc OG
Jul 21, 2002
16,280
852
113
44
#13
Someones gotta tell me what album this is on. This is probably my favorite RTF track ever.

 

28g w/o the bag

politically incorrect
Jan 18, 2003
21,668
6,938
113
metro's jurisdiction
siccness.net
#17
Pole Position Colector's Edition

Zippyshare.com
good shot cuddie

i used to have the CD (the one with him on the cover holding a briefcase), but i let a classmate in college borrow it, and i never got it back from him... and the only copy i got in my possession is in 160kbps... that CD is probably worth a lot of money now

::
 
Apr 3, 2010
405
174
0
37
#18
Yeah those og rich albums are all worth a ton. I ordered that pole position album for $20 on ebay a couple years ago but the person never sent it. I'm still mad about that.
 

Mr G

Drunk Pot-Head
Apr 4, 2007
2,695
3,947
113
39
Las Vegas
#19
ghetto russel simmons is his best album to me.
it doesnt sound dated like too old, but it was still before he revamped his flow to a lazier syrupy flow like other artists of his tenure have...just real classic shit.
scritch the scratcha, platinum coated and pole posistion slap the best as far as old mobby beats. but i think you have to be at least 25 to appreciate that sound
..after swaggeroids i tuned out... the collabo wit j diggs was okay but they enabled each other to come wack, not complemented or sharpened each others verses..


top 5 songs (albums only) IMO
1. Businessman
2. Purchasin Yayo
3. Game Plan
4. Havin' Money
5. Real Big